Líder de Relaciones Laborales, Barquisimeto
Mondelēz International
Barquisimeto, Venezuela
hace 4 horas

Job Description

Are You Ready to Make It Happen at Mondelēz International?

Join our Mission to Lead the Future of Snacking. Make It Possible.

Our employees are key ingredients to our success, and you will help deliver high-quality labor relations strategies. To accomplish this, you will provide support to managers, site leaders and the labor function generally.

How you will contribute

You will :

  • Support, improve and execute on the company's labor relations activities
  • Assist with and conduct union contract negotiations
  • Devise and direct positive employee relations activities with an Integrated Lean 6 Sigma and HPWS focus
  • Provide day-to-day advice and support to the business on contract administration issues and grievances
  • Collaborate on developing and delivering training, staying abreast of trends and developments in the labor relations discipline
  • What you will bring

    A desire to drive your future and accelerate your career. You will bring experience and knowledge in :

  • Relevant labor relations or human resources experience
  • Experience in labor negotiations, contract administration, and / or union-free campaigns, and prior CPG / FMCG manufacturing experience highly preferred
  • Ability to relate to and communicate with all levels of leadership, management, associates and union representatives
  • Drive for results and customer service orientation
  • Project management skills and pro-actively manage work
  • Proven track record of performance results meeting multiple deadlines and project priorities
  • Objetivo de la Posición : Asegurar el cumplimiento de la Convención Colectiva y todos aquellos compromisos adquiridos con los trabajadores, así como como apoyar a la Gerencia de Relaciones Laborales en la definición de estrategias, que aseguren el equilibrio de un ambiente de trabajo que contribuya a desarrollo de las Relaciones Laborales y las operaciones de la Planta.

    Acompañamiento a los clientes internos en el manejo de relaciones laborales y sindicales, asesoría, formación; manejo de la disciplina operativa.

    Requisitos y Habilidades :

  • Abogado
  • Sólidos conocimientos y habilidades en legislación laboral
  • Conocimientos Técnicos en temas laborales (Leyes LOTTT / LOPCYMAT / LOPNA)
  • Perseverancia y coraje
  • Experiencia mínima requerida de (3) años en posiciones similares
  • Principales Responsabilidades :

  • Dar soporte a la Gerencia de Relaciones Laborales en manejo y resolución de conflictos.
  • Administrar el cumplimiento de la Convención Colectiva de Trabajo de manera oportuna.
  • Apoyar a la Gerencia de Relaciones Laborales en la definición de las estrategias a seguir para el manejo de reclamos.
  • Participar en la definición de las estrategias a seguir para la organización de la discusión de la Convención Colectiva de Trabajo.
  • Apoyar en las reuniones que las distintas unidades sostengas con la organización sindical conforme a los lineamientos recibidos de la Gerencia de Relaciones Laborales.
  • No Relocation support available

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